book online

Winter season 2016/2017
December 16, 2016 to Easter mondat April 17, 2017

The following booking conditions apply: Minimum lenght of stay: 3 night. Arrival and departure: daily
reservation@name.com Reservation hotline: +1 800 1234 556

Sněhoběžky

Mezi nové a oblíbené zimní aktivity u nás patří jízda na sněhoběžkách, které jsou tradičním skandinávským dopravním prostředkem na zasněžené a zledovatělé silnici.

Půjčovna sněhoběžek

Pokud toužíte po netradičním zážitku, určitě byste měli vyzkoušet jízdu na našich sněhoběžkách. Pro letošní sezónu (2018/2019) jsme pro Vás připravili kvalitní finské sněhoběžky značky Kickspark, které jsou vhodné nejen pro jednoduchý sjezd, ale i jako tréningový prostředek pro zlepšení kondice.

PROVOZNÍ DOBA A KONTAKT

NAPROTI HORNÍ STANICE LANOVÉ DRÁHY
KAŽDÝ DEN 8.30 – 16.00 HOD.

pujcovna@pustevny.cz
+420 739 005 273

PROVOZNÍ DOBA A KONTAKT

NAPROTI HORNÍ STANICE
LANOVÉ DRÁHY
KAŽDÝ DEN 8.30 – 16.00 HOD.

pujcovna@pustevny.cz
+420 739 005 273

Ceník

  • SNĚHOBĚŽKA / JEDNA JÍZDA – 150 Kč
  • boby či saně / jeden den – 70 Kč

Trasa sjezdu

  • start sjezdu je v půjčovně naproti horní stanice lanovky a klesá 5,8 km po „Knížecí cestě“ ke spodní stanici lanovky, kde sněhoběžku vracíte
  • jedna jízda trvá cca 20 – 40 minut, limit pro sjezd je 1 hodina

O sněhoběžkách

První sněhoběžky (fin. ketkupolkka) se začaly objevovat ve Finsku a Švédsku v první polovině 19. století.

Jednalo se o prostředek jednoduché konstrukce, jehož základem byly dvě skluzné plochy, jejichž konce sloužily jako stupátko pro stojnou nohu. Konstrukce umožňovala úchop ve výšce pasu a v prostoru mezi skluznicemi se jezdec odrážel odrazovou nohou.

Na přelomu 19. a 20. století začala finská armáda poskytovat sněhoběžky vojákům jako efektivnější, alternativní způsob dopravy na dovolenou. Dnes je tento tradiční dopravní prostředek používán zejména staršími lidmi a dětmi.

Základní design si sněhoběžky držely celé 20. století. První krok k modernizaci provedl v roce 1985 tehdy dvacetiletý student medicíny a orientační běžec, Hannu Vierikko, když hledal nové tréninkové metody a prostředky pro zvýšení fyzické kondice, především pak rychlostní vytrvalosti. Jeho experimentování s různými prostředky se nevyhnula ani tradiční sněhoběžka, kterou všemožně přestavoval. V roce 1991 bylo dřevo nahrazeno ocelí a hliníkem a na těchto strojích se jezdí prakticky dodnes.